Ako začať s yogou a vytrvať

Yoga

Novoročné predsavzatia sa často spájajú so zámerom niečo vo svojom živote zmeniť. Všetci po niečom túžime a tak si vytrvalo sľubujeme po celý rok,  že od Nového roku budem zdravšie jesť, viac sa hybať, menej sa stresovať atď. Ak patríte medzi tých, ktorí na január smerujú svoje odhodlanie konečne začať s yogou, ponúkam pár rád ako vytrvať a túto aktivitu si aj vychutnať.

Vyberajte správne

Existuje mnoho štýlov yogy ako aj mnoho miest kde sa tejto aktivite môžete venovať. Pre to si dajte čas a vyberajte dôkladne. Je to viac než isté, že v príjemnom prostredí yogového štúdia sa vám bude lepšie cvičiť ako v hlučnom a chladnom prostredí fitness centra. Veď k yoge patrí aj atmosféra, kludné a jemné prostredie kde stretnete rovnako zameraných ludí ako ste vy. Nemenej pozornosti venujte výberu štýlu yogy. Medzi základné štýly patrí hatha yoga, aštanga yoga a power yoga. Hatha yoga je tradičná, dôkladná a pomalá, aštanga je hlboká a náročná. Power yoga má základ v oboch, konkrétna podoba závisí od lektora, ktorý ju vedie podľa svojích skúseností a potrieb klienta. Či si yogu oblúbite alebo nie, vo veľkom meradle závisí od lektora. Sledujte či lektor venuje pozornosť každému v skupine, či má pre Vás príjemné vyjadrovanie a hlas a neposlednom rade skúsenosti, ktoré vie odovzdať.

Majte k sebe rešpekt

Yoga je aktivita vhodná pre každého a to je dôvod prečo je taká oblúbená. Je však možné, že po prvej hodine nebudete tak dobre vyzerať a cítiť sa tak ako to vyzerá na obrázkoch v časopisoch. Základom yogy je kludná mysel, pevný stred a ohybné telo, dajte tomu čas. Na vašej prvej hodine sa zamerajte na plynulé dýchanie a ak sa na niektorú pozíciu necítite, dovoľte si ju vynechať. Buďte k sebe trpezlivý a nechajte aby pokrok prišiel v tichosti v tú pravú chvílu.

Yoga nie je diéta

Väčšina druhov yogy nepatrí medzi aeróbne cvičenia, pri ktorom spálite velké množstvo tukových zásob. Napriek tomu si dovolím tvrdiť, že yogou je možné vytvarovať postavu a pri úprave stravy aj schudnúť. Nejde pri tom ani tak o spalovanie kalórii, ale o zmenu prístupu k sebe. Yoga je o sebe poznaní a uvedomení si vlastnej hodnoty. Samotné cvičenie naštartuje metabolizmus, prekrvý organizmus a vďaka tomu sa odľahčíte od toxínov. Vítaným efektom yogy sú natiahnuté svaly, ktoré vytvarujú postavu do štíhlejšieho dojmu. A ešte sa aj skrášlite, uvolnená tvár je totiž tá najlepšia prevencia proti vráskam. To všetko však potrebuje čas, odhodlanie a vytrvalosť, buďte k sebe pre to trpezlivý.

Buďte pripravený

Väčšina yogových štúdii má k cvičeniu všetko k dispozícii, od podložiek, bločkov až po uteráky. Napriek tomu pre vlastný komfort sa odporúča mať vlastnú podložku alebo yogový uterák. Pri praxi yogy na yogovej podložke by sme z istých dôvodov nemali zanedbať čistotu nášho tela. Chúlostivá téma, ale buďme úprimný. Čerstvo osprchované telo a prispeje k celkovej harmonii skupinového cvičenia.

Yoga nie je len cvičenie ale životný štýl

Frekvencia cvičenia by na začiatok nemala presiahnúť 2-3 x týždenne. Spočiatku vás yoga dostane telesným rozmerom, duchovný rozmer pri tom nie je povinný. Aj keď po istom čase pozitívne ovplyvní každého, kto jej venuje svoje úsilie. Yoga je aktivita ktorá vám prinesie pohodu a klud do života, spomalenie, radosť a nové priateľstvá.

Back To Top