Zabudnite na zimnú depresiu, zacvičte si yógu!

Yoga

Máme po najkrásnejších sviatkoch roku. Ani sme sa nenazdali a zrazu sme opäť späť v realite všedných dní. A tá realita vie byť aj tienistá – vonku je zima, máme málo slnka a veľa šera a do jari je ešte poriadne ďaleko. Niet divu že mnohých z nás prepadá pochmúrna nálada, a absenciou pohybu lenivosť. Namiesto aktivít vonku, trávime viac času pri televízii pojedaním aj nie príliš zdravých jedál. Naša nálada a energia je hlboko pod bodom mrazu. Jedným slovom, prepadáme depresii a melanchólii. Pravdepodobne za to môže nízka hladina serotonínu. Nemusí to však tak ostať.

Treba sa len pozbierať, chcieť to zmeniť a cesta sa nájde. Ja vám ponúkam pomoc yógou, lebo nič lepšie ako účinky yógy na telo a dušu nepoznám. Je účinná hneď niekoľkými spôsobmi- samotným cvičením, relaxáciou, dýchaním a meditáciou. Ak sa za yógo vyberiete medzi ľudí niekam do yógového štúdia, aj samotné stretnutie s inými cvičencami privodí lepšiu náladu. Aj kontakt s ľuďmi predsa lieči. Zaraďte teda yógu do vášho dňa. Ak sa vám medzi ľudí predsa nechce alebo na to máte iné dôvody, zacvičte si doma podľa knihy alebo virtuálne cez internet. V tom prípade odporúčam cvičiť tú istú zostavu. Zo začiatku sa síce budete pozerať a kontrolovať sa či to cvičíte správne, no po pár krát s tým prestanete sústredíte sa len na seba a svoje plynutie. Potom bude cvičenie príjemným spestrením vášho dňa, a už sa jej brániť nebudete.

Na začiatok to môžete skúsiť podľa obrázku hore.

Je to krátka zostava ásán priaznivo pôsobiaca proti depresii a okrem toho vás aj príjemne zahreje. Na záver si pustite relaxačnú hudbu, zapálte sviečku a zrelaxujte v šavásáne (uvoľnený ľah).

Želám vám pekné chvíle v sprievode yógy!

Autor: Marta

Foto zdroj: https://sk.pinterest.com/pin/24277285472895434/

Back To Top