6 skvelých jogových pozícií v boji proti nespavosti

Yoga

Mnohokrát je naše životné tempo vtiahnuté do doby, ktorá nerešpektuje pauzu. Keď sa konečne dostaví hodina, v ktorej máme odpočívať a naberať novú energiu, prenasledujú nás myšlienky o tom, čo všetko musíme stihnúť ďalší deň. Sú dve hodiny ráno a na myšlienky (starosti), sa nabaľujú ďalšie, ktoré súvisia so strachom, že náš výkon, vplyvom nedostatku spánku klesne. I tento faktor môže byť jeden z dôvodov nespavosti. Pociťujeme nepokoj, ktorý aktivuje stresový hormón (kortizol), prezývaný tiež ako „zabijak moderného uponáhľaného človeka“. Mnohí v tomto prípade siahnu k rôznym hypnotikám. Prečo si však špiniť organizmus chémiou, keď jedným s riešením v boji proti nespavosti môže byť joga?
Takže vyzlečte si svoje pyžamové nohavice; vytiahnite jogovú podložku zo skrine a precvičte si 6 nasledujúcich pozícií, ktoré vám navodia vytúžený spánok.

1. Pes z hlavou dole (Adho Muhka Svanasana)

Kľaknite si na všetky štyri; dlane sú na úrovni ramien a kolená na šírku bokov. Vytlačte sa do strechy, tak aby bola hlava v predĺžení vašej chrbtice a pohľad nasmerovaný na vaše stehná. Pre dokonalé uvoľnenie si môžete podoprieť hlavu dekou, avšak dbajte na to aby bola vaša váha rozložená rovnomerne na prednej i zadnej časti tela. Vydržte jednu – dve minúty a zaujmite opäť pozíciu na štyroch. Opakujte dvakrát.

2. Lomená sviečka (Viparita Karani)

Ľahnite si na podlahu, paralelne k stene. Zdvihnite nohy a otočte sa tak aby sa vám päty dotýkali steny, boky sú pár centimetrov od steny. Umiestnite si pod kríže poskladanú deku, aby vás mierne nadvihla. Pokrčené lakte (tak aby vykresľovali 90° uhol) si položte vedľa tela a zatvorte oči. Ak sa vám nohy unavia, objímte si kolená. Dôležité je aby ste sa cítili pohodlne.

3. Sed s prekríženými nohami (Sukhasana)

Jedna z pozícií, ktoré odstraňujú úzkosť a stres. Prekrížte si nohy, tak aby vám to bolo príjemné. Vystrite chrbát a zatvorte oči. Ruky položte na kolená.

4. Polovičný mostík (Setu Bandha Sarvangasana)

Položte sa na chrbát a rozkročte chodidlá na úroveň vašich bedier. Nadvihnite panvu a podložte si spodnú časť tela blokom. Roztiahnite ruky vedľa tela a zatvorte si oči.

5. Pozícia dieťaťa (Balasana)

Obľúbená pozícia mnohých z nás. Z pozície na štyroch si rozkročte kolená viac ako je šírka bokov a uložte si pod trup a hlavu prikrývku alebo deku. Obráťte hlavu na jednu stranu. Odpočívajte na niekoľko dychov a vymeňte strany.

6. Pozícia mŕtvoly (Savasana)

Uložte sa na chrbát. Ruky sú voľne položené s obrátenou dlaňou na podložke. Chodidlá nechávame na šírku podložky, voľne padať na zem. Pokývajte hlavou z jednej strany na druhú a prikryte sa dekou.
Na záver si doprajte upokojujúci harmančekový čaj a presuňte sa z podložky do postele.
Želáme vám SLADKÉ SNY!

Back To Top