Yoga pre tvár vám pomôže vyzerať o niekoľko rokov mladšie

Yoga

Yoga tváre pomáha natiahnuť, upokojiť a rozjasňuje vašu tvár, zvýrazňuje prirodzenú krásu mimických čŕt a prináša dobrú náladu. Umenie tvárových „cvičení“ je navrhnuté tak, aby sa mimické svaly spevnili a pokožka okolo nich ostala pevná a pružná. Novodobé štúdie dokazujú, že tieto cvičenia môžu skutočne zmierniť príznaky starnutia u žien stredného veku.

Výskumníci zo Severozápadnej univerzity v Chicagu dokázali, že pravidelným 30-minútovým cvičením tváre v priebehu 20 týždňov sa zníži odhadovaný vek o 3 roky. Účastníci štúdie – skupina 37 žien vo veku 40 do 65 rokov, sa naučili 32 rôznych cvičení počas trvania experimentu. Po absolvovaní experimentu sa pri odhadovaní veku všetkých účastníkov pred a po štúdii, priemerný vek znížil z 50,8 na 48,1 rokov.

Tipy na cviky:

  1. Prekrvenie tváre – (levia ásana)

    – Hlboko sa nadýchnite a roztiahnite ramená, ruky sú nasmerované v 90 stupňovom uhle a prsty sú naširoko od seba. Pri výdychu otvorte na široko ústa a vyplazte jazyk (ako keby ste napodobovali leva). Zopakujte 3 – 5 krát.

  2. Posilnenie mimických svalov

    – vhodné využiť fonetické cvičenie, keď sa do výdychu opakujú hlásky AEIOU s výraznou artikuláciou. Zopakujte 3-5 krát. Na prevenciu pred dvojbradou si jazyk stočte do rúrky pri výdychu ho zatláčajte o vaše pery a chrbtom dlane o vašu bradu. Vykonajte spätný tlak – brada- chrbát dlane a zopakujte 3 – 5 krát.

  3. Uvoľnenie

    – rozjasňuje a upokojuje tvár. Na niekoľko minút zatvorte oči a voľne dýchajte, sústreďte sa na uvoľnenie všetkého napätia z vašej tváre.

  4. Masáž

    – vhodná na stimuláciu lymfatického systému. Skloníme hlavu nad spojené dlane a začíname masírovať v bode medzi obočím. Pokračujeme jemným prehmataním v oblasti okolo nosu, úst a čeľuste. Nakoniec sa vrátime k bodu medzi obočím a s uvoľňujúcim pohladením zdvíhame hlavu.

  5. Úsmev

    – je prevenciou skleslého výrazu. Kútiky úst, ktoré majú časom tendenciu klesať dole, vytiahneme a držíme čo najvyššie. Voľne pritom dýchame a snažíme sa vydržať čo najdlhšie. Potom uvoľníme do mierneho, viac menej vnútorného úsmevu. Stačí naň iba pomyslieť. Podporíme pozitívne myslenie. Sústreďte sa na niečo pekné a príjemné, čo vám robí život pokojným a šťastným. Úsmev je najdôležitejšou ásanou v joge, je výrazom láskavej mysli a korunou prirodzenej krásy.

Autor: Veronika

Back To Top